Equip

ALBERTO RAMOS, AUTOR

Alberto Ramos Llicenciat en publicitat, ha assistit a tallers de l’EICTV de San Antonio de los Baños, el Taller de Guionistes i l’ESCAC, i als cursos de l’Obrador de la Sala Beckett impartits per David Plana, Neil LaBute i Jordi Galceran. Ha escrit les obres de teatre Els últims dies de Clark K., dirigida per Jordi Casanovas (SALAFlyHard, Barcelona, 2011; text finalista del primer Premio Bubok de Creación Literaria), i Pau I el Conqueridor, monòleg interpretat per David Planas i dirigit per Llàtzer Garcia (La Planeta, Girona, 2013). És autor de les peces breus Yayoflautas lejanos, dirigida per Félix Estaire (Microteatro por Dinero, 2012) i per Helena Tornero (pròximament a Porta4, Barcelona), i No em dic Manuel, amb direcció de Gerard Iravedra (Teatre Lliure, Barcelona, 2012). També és un dels coautors de l’espectacle Desig Jam, dirigit per Neil LaBute (Institut del Teatre i Porta4, Barcelona, 2012-2013). Ha traduït del català al castellà les obres de Jordi Casanovas La Ruïna i Les millors ocasions.

IBAN BELTRAN, DIRECTOR

Ha dirigit El Furgatori, de Josep Pedrals (La Seca, 2012), Espiadimonis de Ramon Gomis (CAER – Teatre Lliure, 2012), Per la de l’U -Paella amb botifarra- (Fira Mediterrània de Manresa i Festival Lola 2011), Verbàlia 2.0 de Màrius Serra (Barribrossa2011), els Premis Time Out Barcelona 2011, l’assaig obert Mit Stalin spielen (Teatre Lliure 2008), l’Entremès dels dos estudiants, qu·es veu sun modo de posseir y sun ingeni (Fira Mediterrània, 2008 i Festival LOLA 08) o Roses de Gos, llibret d’Albert Roig i música de Francesc Capella / Henry Purcell (CAER – ENA – GamVilatel. Teatre Bartrina, desembre 2007), entre altres. És autor de la dramatúrgia de El jardí dels cinc arbres, sobre textos de Salvador Espriu, Temporada Alta 2009 i TNC 2009, juntament amb Joan Ollé, amb qui en els últims temps ha col·laborat com assistent de direcció (Un passeig per la cultura catalana, Frankfurt 2007, Oncle Vania, Teatre Lliure 2004; L’illa del tresor, Festival Temporada Alta 2005 – Teatre Club Capitol, Barcelona i Teatro de la Abadía de Madrid; Soldados de Salamina Teatre Romea i Teatro de la Villa de Madrid, 2007, El quadern Gris, de Josep Pla, Grec 2009, Nô, Grec’10 o Esperant Godot de S. Beckett Grec11 i À la ville de… Barcelona! Grec 2012, entre altres). També ha estat ajudant de direcció de Rosa Novell, Àngels Aymar i Daniel Veronese.

PEP GARCIA-PASCUAL, L’ACTOR

Actor, director i productor, a més de ser el director artístic de la companyia Parking Shakespeare, on ha participat com a actor a totes les seves produccions, així com a Pell de Mercuri (Mercury Fur) de Phillip Ridley, primera producció de Parking d’Hivern. Es va diplomar en interpretació a l’Estudi Nancy Tuñón i va completar els seus estudis a la Gaiety School of Acting de Dublín. Al teatre, ha participat com a actor entre altres a The comedy of errors de William Shakespeare, dirigida per Kristian Marken, Public Shakespeare, Dublin. A Monarch in Hollywood d’Aidan Harney al 2002 Dublin Fringe Festival; el 2008 a La Tanca de Josep-Pere Peyró (Premi Serra d’Or de Teatre i Premi a la Feria Internacional de Teatro de Huesca); i 2003-2009 Rom and Vodka de Conor McPherson, amb direcció de Mireia Cirera i que va fer gira a Nova York i Dublín. El 2012, actua al Sonnet Sunday al Globe Theater de Londres. Al cinema, ha actuat als llargmetratges La mujer del anarquista (The Anarchist’s Wife) de P. Sher i M. Noëlle, i Romasanta (The Wereworlf Hunt) de Paco Plaza. També ha dirigit i protagonitzat els curtmetratges La paperera, Curso de alemán i The Bench.                                                            

SÍLVIA SANFELIU, TRADUCCIÓ

Ha adaptat i dirigit els musicals No Son Maneres De Matar Una Dona de Douglas J. Cohen, guardonat amb el PREMI BUTACA 2004 al millor espectacle musical. Kiss Me, Kate (de Cole Porter). Avenue Q (de Robert Lopez i Jeff Marx), Tick, Tick… Boom! (Jonathan Larson), Sweet Charity (Cy Coleman, Dorothy Fields, llibret de Neil Simon), The Little Sweep (“El petit escuraxemeneies”) Òpera de Benjamin Britten i Sister Act, El Musical (Alan Menken, Glenn Slater, llibret de Cheri i Bill Steinkellner). El 2004 crea la Productora EOS amb la que estrena el musical NO SON MANERES DE MATAR UNA DONA, l’obra de creació col.lectiva CÒRSEGA i LOBBY HERO de Kenneth Lonergan. També ha traduït els textos: Els Últims Dies De Clark K (d’Alberto Ramos Barranco), W;T (“Eng;ny”) (Margaret Edson), Twelfth Night (“Nit de Reis”) (William Shakespeare), Mort (Stephen Briggs, versió teatral de la novel·la homònima de Terry Pratchett) conjuntament amb Sílvia Santamaria i Miquel Àngel Parra. Llicenciada en Direcció Escènica i Dramatúrgia per l’ESAD – l’Institut del Teatre de Barcelona. Ha estudiat Direcció Cinematogràfica al Centre d’Estudis Cinematogràfics de Catalunya (CEEC) i a la California State University- Fullerton.

 ALBERTO RAMOS, AUTOR

Alberto Ramos Licenciado en publicidad, ha asistido a talleres de la EICTV de San Antonio de los Baños, el Taller de Guionistas y la ESCAC, y a los cursos del Obrador de la Sala Beckett impartidos por David Plana, Neil LaBute y Jordi Galceran. Ha escrito las obras de teatro Els últims dies de Clark K., dirigida por Jordi Casanovas (SALAFlyHard, Barcelona, 2011; texto finalista del primer Premio Bubok de Creación Literaria), y Pau I el Conqueridor, monólogo interpretado por David Planas y dirigido por Llàtzer Garcia (La Planeta, Girona, 2013). Es autor de las piezas breves Yayoflautas lejanos, dirigida por Félix Estaire (Microteatro por Dinero, 2012) y por Helena Tornero (próximamente en Porta4, Barcelona), y No em dic Manuel, con dirección de Gerard Iravedra (Teatre Lliure, Barcelona, 2012). También es uno de los coautores del espectáculo Desig Jam, dirigido por Neil LaBute (Institut del Teatre y Porta 4, Barcelona, 2012-2013). Asimismo, ha traducido del catalán al castellano las obras de Jordi Casanovas La Ruïna y Les millors ocasions.

IBAN BELTRAN, DIRECTOR

Ha dirigido El Furgatori, de Josep Pedrals (La Seca, 2012); Espiadimonis, de Ramon Gomis (CAER – Teatre Lliure, 2012); Per la de l’U –Paella amb botifarra– (Fira Mediterrània de Manresa y Festival Lola 2011); Verbàlia 2.0, de Màrius Serra (Barribrossa 2011); los Premis Time Out Barcelona 2011; el ensayo abierto Mit Stalin spielen (Teatre Lliure 2008); Entremès dels dos estudiants, qu·es veu sun modo de posseir y sun ingeni (Fira Mediterrània 2008 y Festival Lola 2008); y Roses de Gos, libreto de Albert Roig y música de Francesc Capella / Henry Purcell (CAER – ENA – GamVilatel, Teatre Bartrina, diciembre 2007), entre otros. Es autor de la dramaturgia de El jardí dels cinc arbres, sobre textos de Salvador Espriu (Temporada Alta y TNC, 2009), junto a Joan Ollé, con quien últimamente ha colaborado como asistente de dirección: Un passeig per la cultura catalana (Fráncfort, 2007); Oncle Vania (Teatre Lliure, 2004); L’illa del tresor (Festival Temporada Alta, 2005; Teatre Club Capitol de Barcelona y Teatro de la Abadía de Madrid); Soldados de Salamina (Teatro Romea y Teatro de la Villa de Madrid, 2007); El quadern gris, de Josep Pla (Grec 2009; , Grec 2010); Esperando a Godot, de Samuel Beckett (Grec 2011), y À la ville de… Barcelona! (Grec 2012), entre otros. También ha sido ayudante de dirección de Rosa Novell, Àngels Aymar y Daniel Veronese.

PEP GARCIA-PASCUAL, ACTOR

Actor, director y productor, es asimismo director artístico de la compañía Parking Shakespeare, en cuyas producciones también ha participado como actor, así como en Pell de Mercuri (Mercury Fur) de Phillip Ridley, primera producción de Parking d’Hivern. Se diplomó en interpretación en el Estudi Nancy Tuñón y completó sus estudios en la Gaiety School of Acting de Dublín. En teatro, ha participado como actor en: The comedy of errors, de William Shakespeare, dirigida por Kristian Marken (Public Shakespeare, Dublín); A monarch in Hollywood, de Aidan Harney (2002 Dublin Fringe Festival); La Tanca, de Josep-Pere Peyró (2008, Premi Serra d’Or de Teatre y premio en la Feria Internacional de Teatro de Huesca); y Rom amb Vodka, de Conor McPherson, con dirección de Mireia Cirera (2003-2009, con gira en Nueva York y Dublín), entre otras. En 2012 actúa en el Sonnet Sunday del Globe Theatre de Londres. En cine, ha actuado en los largometrajes La mujer del anarquista (The anarchist’s wife), de P. Sher y M. Noëlle, y Romasanta (The werewolf hunt), de Paco Plaza. También ha dirigido y protagonizado los cortometrajes La Paperera, Curso de alemán y The Bench.

SÍLVIA SANFELIU, TRADUCTORA

Ha adaptado y dirigido los musicales No són maneres de matar una dona, de Douglas J. Cohen, galardonado con el Premi Butaca 2004 al mejor espectáculo musical; Kiss me, Kate, de Cole Porter; Avenue Q, de Robert López y Jeff Marx; Tick, tick… Boom!, de Jonathan Larson; Sweet Charity, de Cy Coleman y Dorothy Fields, libreto de Neil Simon; The little sweep (El petit escuraxemeneies), ópera de Benjamin Britten; y Sister act, el musical, de Alan Menken y Glenn Slater, libreto de Cheri y Bill Steinkellner. En 2004 crea la productora EOS, con la que estrena el musical No són maneres de matar una dona, la obra de creación colectiva Còrsega, y Lobby hero, de Kenneth Lonergan. También ha traducido los textos Els últims dies de Clark K., de Alberto Ramos; W;T (Eng;ny), de Margaret Edson; Twelfth Night (Nit de reis), de William Shakespeare; y Mort, de Stephen Briggs, versión teatral de la novela homónima de Terry Pratchett, junto a Sílvia Santamaria y Miquel Àngel Parra. Licenciada en Dirección Escénica y Dramaturgia por el ESAD – Institut del Teatre de Barcelona. Ha estudiado Dirección Cinematográfica en el Centre d’Estudis Cinematogràfics de Catalunya (CEEC) y en la California University – Fullerton.

 ALBERTO RAMOS, AUTHOR

Alberto Ramos

Advertising Graduate he has studied in seminars and workshops at the San Antonio de los Baños EICTV, at the Taller de Guionistas, the l’ESCAC and at the Obrador Internacional de Dramatúrgia at Sala Beckett with David Plana, Neil LaBute and Jordi Galceran.

He has written the plays Els últims dies de Clark K. (The Last Days of Clark K.), directed by Jordi Casanovas (SALAFlyHard, Barcelona, 2011; finalist in the Premio Bubok of Literary Creation), and Pau I el Conqueridor, monologue played by David Planas and directed by Llàtzer Garcia (La Planeta, Girona, 2013). It is author of the brief pieces Yayoflautas Lejanos, directed by Félix Estaire (Microteatro por Dinero, 2012) and a play for Helena Tornero’s next show (soon in Porta4, Barcelona), and No em dic Manuel, directed by Gerard Iravedra (Teatre Lliure, Barcelona, 2012). Also it is one of the coauthors of the show Desig  Jam, directed by Neil LaBute (Institut del Teatre and Porta4, Barcelona, 2012-2013).

On the other hand, he has translated two plays by Jordi Casanovas from Catalan to Spanish: La Ruïna and Les millors ocasions.

                                                                                               

IBAN BELTRAN, DIRECTOR

He has directed Josep Pedrals’ El Furgatori,  (La Seca, 2012), Ramon Gomis Espiadimonis (CAER – Lliure, 2012), for the  l’U-Paella amb botifarra-(Manresa Mediterranean Fair and Festival Lola 2011), Marius Serra Verbalia 2.0 (Barribrossa2011) Time Out Barcelona Awards 2011, the “assaig obert” Mit Stalin spielen (Teatre Lliure 2008), the two estudiants dels appetizer, what is veu sun · posseir mode and sun ingeni (Mediterranean Fair, 2008 and LOLA Festival 08), Roses of Gos, Albert Roig libretto and music by Francesc Capella / Henry Purcell (CAER – ENA – GamVilatel. Bartrina Theatre, December 2007), among others. He is the author of El jardí dels cinc arbres dramaturgy based on Salvador Espriu texts, TNC 2009 and Temporada Alta ’09 , together with Joan Ollé, who regularly works as an assistant director on projects: Un passeig per la cultura catalana, Frankfurt 2007, Oncle Vania, Lliure 2004; L’illa del tresor, Festival Temporada Alta ’05 – Theatre Capitol Club, Barcelona and the Teatro de la Abadia  in Madrid, Soldiers of Salamina Teatre Romea and Teatro de la Villa de Madrid, 2007, El quadern gris, by Josep Pla, Grec 2009, Nô, Grec’10, Esperant Godot by S. Beckett Grec’11, À la ville de … Barcelona! Grec 2012, among others. He has also been assistant director of Rosa Novell, of Angels Aymar and Daniel Veronese.                                                                                                                                                      

PEP GARCIA-PASCUAL, ACTOR

Actor, director and producer, also he is theartisitic director in the company Parking Shakespeare, in which he has participated as an actor in all of its productions, and also in Pell de Mercuri (Mercury Fur) by Phillip Ridley, the first production of Parking d’Hivern. He graduated in interpreting the Study Nancy Tuñón and completed his studies at the Gaiety School of Acting in Dublin. In theater, he has participated as an actor among others in The Comedy of Errors by William Shakespeare, directed by Kristian Marken Public Shakespeare, Dublin. A Monarch in Hollywood Aidan Harney 2002 Dublin Fringe Festival, in 2008, La Tanca by Peter Joseph Peyró (Premi Serra d’Or de Teatre and Premi a la Feria Internacional de Teatro de Huesca)  and 2003-2009  Ron And Vodka by Conor McPherson, directed by Mireia Cirera and toured to New York and Dublin. In 2012, he acted in the Sonnet Sunday in the Globe Theater, London. In cinema, he has acted in the films La mujer del anarquista (The Anarchist’s Wife) by P. Sher and M. Noëlle, and Romasanta (The Wereworlf Hunt) by Paco Plaza. He also directed and starred in the short films La Paperera, Curso de Alemán and The Bench.                                                                                                                                                      

SÍLVIA SANFELIU, TRANSLATION

She has adapted and directed the musicals No way to treat a Lady by Douglas J. Cohen, PREMI BUTACA award for Best Musical 2004, Kiss Me, Kate (by Cole Porter),  Avenue Q (by Robert Lopez and Jeff Marx), Tick, Tick… Boom! (by Jonathan Larson), Sweet Charity (by Cy Coleman, Dorothy Fields, book by Neil Simon), and Sister Act, El Musical (Alan Menken, Glenn Slater, book by Cheri and Bill Steinkellner). Has also worked on the catalan version of The Little Sweep (El petit escuraxemeneies) the Opera by Benjamin Britten In 2004 she created the producing company EOS PRODUCCIONS with the musical NO WAY TO TREAT A LADY (NO SON MANERES DE MATAR UNA DONA), the collective creation CÒRSEGA i LOBBY HERO by Kenneth Lonergan. He has also translated the plays: Els Últims Dies De Clark K (by Alberto Ramos), W;T (“Eng;ny”) (by Margaret Edson), Twelfth Night (“Nit de Reis”) (by William Shakespeare), Mort (by Stephen Briggs, theatrical version of the novel by Terry Pratchett) with Sílvia Santamaria and Miquel Àngel Parra. BA in Drama and Stage Direction by l’ESAD – l’Institut del Teatre de Barcelona. She studied Film direction at Centre d’Estudis Cinematogràfics de Catalunya (CEEC) and at the California State University- Fullerton.